Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Debata uczniowska z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka

1 grudnia uczniowie klas ósmych przeprowadzili dla swoich koleżanek i kolegów z klas siódmych i ósmych debatę oksfordzką na temat:
"Czy warto, czy powinno się obniżyć wiek prawny uzyskania pełnoletności przez młodzież z 18 na 16 lat?"

Uczniowie przedstawili swoje argumenty jako PRZECIWNICY i ZWOLENNICY tezy. Wzięli pod uwagę samodzielność młodego, szesnastoletniego człowieka (praca zarobkowa, samodzielne zamieszkanie i płacenie rachunków), aspekt edukacji, zdrowia i opieki państwa lub jej braku w zależności od tego czy jest się jeszcze dzieckiem czy już dorosłym. Wszyscy się świetnie przygotowali do dyskusji.
Gośćmi debaty byli uczniowie klas starszych, panie dyrektor, wychowawcy i nauczyciele. Wszyscy z uwagą przysłuchiwali się dyskusji. Tematyka była bardzo trafiona, bo samą tezę wybrali uczniowie.

To już druga taka debata w naszej szkole. W ubiegłym roku obecne klasy ósme przygotowały pod okiem pani Ewy Stępień debaty finansowe o tym, czy przepływy bezgotówkowe są bezpieczne. Odnieśli się do tego, jako osoby fizyczne w kraju, osoby fizyczne za granicą i pracodawcy. Taka forma dyskusji odkryła kilka talentów krasomówczych i przed nami kolejne debaty, również dla klas młodszych.