Fortuna emocji
Uczniowie klasy 1D wzięli udział w projekcie Fortuna Emocji.
Projekt miał na celu zapoznać uczniów z terminem emocja oraz pomóc im rozpoznawać i nazywać dane emocje. Kolejnym ważnym założeniem było pokazanie uczniom jak radzić sobie z trudnymi emocjami.
W ramach projektu dzieci
- wykonały swoje książeczki emocji, w których wskazywały kiedy odczuwają: złość, miłość, radość, zachwyt, a kiedy smutek;
- w pracy plastycznej - metodą malowania farbami - przedstawiły swoje emocje;
- na sygnalizatorze emocji mogły pokazywać wychowawcy co odczuwają danego dnia;
- poznały piosenkę o emocjach oraz wykonały taniec emocji;
- uczestniczyły w warsztatach czekolady (dowiedziały się, że czekolada może pomóc nam wywołać w nas radość) prowadzonych przez p. Martę Jabłońską-Łyczko;
- stworzyły teatr emocji, w którym mogły wcielić się w rolę aktorów!
W projekt ten zaangażowano również wychowanków świetlicy szkolnej. Poza pogadanką i swobodnymi wypowiedziami o emocjach, dzieci obejrzały wartościowy film animowany „W głowie się nie mieści”, a także mogły zaznaczać na plakacie swoją emocję, odczuwaną danego dnia. W projekcie, poza uczniami klasy 1D i wychowankami świetlicy szkolnej, uwzględnionych było wielu przedstawicieli społeczności szkolnej.
Zainteresowani rodzice uczniów klas 1-3 uczestniczyli w spotkaniu prowadzonym przez psychologa i terapeutę SI. Tematem przewodnim były emocje dziecka: jak sobie z nimi radzić, ale również skąd mogą brać się trudne emocje. Wszyscy zainteresowani uczniowie klas 1-3 byli zaproszeni do konkursu plastycznego ”To emocja którą znam! Projekt realizowany był od 1.10 do 30.11.2021 r.
Koordynatorkami projektu były: Aleksandra Czubak, Zuzanna Kabała oraz Dorota Wencel.
Projekt został dofinansowany ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWE FIO na lata 2021-2030.